25 maja 2020
marketing

Marketing w XXI wieku

Marketing to była praca marzeń dla wielu osób, które zaczynały studia w połowie lat 90. To był taki czas, kiedy każdemu wydawało się,że skończenie takich studiów jak zarządzanie i marketing, to złapanie Pana Boga za nogi. I nawet gdy media informowały, że rynek się nasycił, że żadna agencja reklamowa nie czeka już na kolejnych absolwentów tych studiów z otwartymi ramionami, to kolejni ambitni licealiści składali podania na te studia.

Dzisiaj, gdy wiemy już więcej o reklamie i o specyfice tej pracy, wiemy też że nie wystarczy skończyć studiów, aby być dobrym marketingowcem. Praca w PR i marketingu jest bardzo trudna i wymaga wielu umiejętności, zwłaszcza tych miękkich, elastycznych, których nie da się tak po prostu wyuczyć.
Studia dają nam ogólną wiedzę o branży, metodach pracy, ale żeby umiejętnie sprzedać dany produkt, albo prowadzić wizerunek danej firmy, trzeba mieć wizję tego, co chcemy o niej powiedzieć klientowi. Nie wystarczy zachwalać danego towaru, aby mieć nadzieję,że tak po prostu się sprzeda. Trzeba wiedzieć, komu ten produkt może się przydać i dlaczego. Dopiero mając kompletną wiedzę o produkcie, można spotkać się z klientem i złożyć mu określoną propozycję. Dzisiaj, gdy firmy stają na głowie, żeby mieć najlepszą reklamę, nie wystarczy dyplom studiów, aby móc dostać taką pracę.

Trzeba być kreatywnym, mieć otwartą głowę i trafiać do klientów w sposób niestandardowy, bo to jedyna szansa na sukces sprzedażowy.

Pracując w branży kosmetycznej, czy odzieżowej trzeba mocno się starać, żeby wymyślić taką reklamę, która przyciągnie klienta.

Artykuł dodany przez agencję reklamową Funktional.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *